Brödlandet

Jag bor  i ett land vars basföda är bröd. Det är bröd, bröd och åter bröd, när som helst på dygnet. Som svensk blir man givetvis bestört. Hur kan de växa upp och bli ett vettigt folk utan varm lunch?
Svaret ligger i bakkonsten. Norrmännen gör fantastiskt goda bröd. I affärerna får man leta för att hitta vita, sockriga och E:preparerade ursäkter till limpor. De kan sina saker, inget snack om saken. 

Av den anledningen har vårt hem varit i desperat behov av en brödkorg. Å tänka sig, efter lite rotande hittade jag en gammal korg som jag en gång köpt fylld med potatis. Efter lite kladdande med penseln och pillande med nål och tråd blev det riktigt fint.

    




 
/ Johanna


Kommentarer
Postat av: lena jeppsson

mums så sugen jag blir mitt hjärta

2010-11-30 @ 18:39:58
Postat av: Louise

Ja hej jag heter Louise och jag har också en blogg, vill du vara med i min tävling på den?? Klicka på "Veckans Bästa BLogg", min kategori för att läsa mer, det är såklart gratis!!



//Louise

2010-11-30 @ 18:52:04
URL: http://louisebrandt.blogg.se/
Postat av: Lucke

gott det ser ut :P

2010-11-30 @ 19:24:47
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0