Introduktion


En ny vecka och en ny blogg! Jag är både spänd och glad över hur detta lilla projekt ska utveckla sig. Min tanke med denna bloggen är först och främst att inspirera och ge tillbaka lite till de bloggar jag läst och beundrat i de tysta.

Det är viktigt att försöka leva efter sina värderingar. Jag har alltid varit en naturvän, men en mycket dålig sådan till tider. Oj, oj så ogenomtänkt jag konsumerat och levt. Ni vet det där klassiska som att panikshoppa innan festkvällen. De gånger då man städat och bara struntat i återvinning och sortering och slängt allt tillsammans bara för att få det rent. För att inte tala om dessa ikeabesök, då man liksom blivit lite besatt och köpt tanken på att allt ska vara nytt, fräscht och så likt katalogen som möjligt. Ogenomtänkt köperi med besk eftersmak.

Det har tagit tid att hitta tillbaka till sina värderingar, tid till att förstå att man faktiskt kan leva och ha det precis som man vill hemma och inte minst i livet. Jag har alltid haft pyssel i mig. Möblerat om i mammas och pappas vardagsrum när jag inte var nöjd. Konsumerat mängder med pysselmaterial på fritids och påbörjat tusentals arbeten som aldrig blivit färdiga. Är inte så speciellt noga ut av mig och när jag kommer på något då blir hela hemmet som bloggnamnet indikerar:
ett stort härligt pysselkaos. Jag är med andra ord en helt vanlig människa, lite stökigare än vissa, lite mer ordningsam än andra. Detta är mitt sätt att dela med mig av åsikter, pyssel, gröna tankar och inspiration.

Lämna gärna era åsikter och tips om en mer miljösnäll vardag. Det är ju i utbyte av tankar som vi utvecklas.
Mer grönt pyssel åt folket!

Varma hälsningar från Johanna



 


Kommentarer
Postat av: Moa

Superfin blogg Jojjo! Keep it green :)

2010-11-30 @ 10:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0