Julen, och allt runtomkring

 Jag är väldigt glad i julen men det går så ofta över styr. Jag har stora ambitioner, det ska explodera jul i varje hörn och kännas juligt var minut. Det slår inte alltid väl ut då ambitionerna växer om själva kärnan. Det spelar ingen roll om tillvaron är som ett julmagasin om inte själen och hjärtat hänger med. Det fanns en tid för mig då julen stod för konsumtion och i takt med att jag stressade runt desto mer fjärran blev julstämningen. Jag satt där med reportage från Hemmets Journal undrade varför de skilde sig så mycket från min verklighet. När jag förstod att allt sitter i mig ruskade jag på mitt kravfyllda huvud och började se mig omkring istället.

Vad tur att jag har så galna och härliga föräldrar som inte är så traditionsbundna. Vad tur att vi är friska! Vad tur att vi inte tar helt av i julhandeln och drunknar i saker vi inte kommer att använda. Jag försöker njuta julen med ro. I år vill jag uppleva den långsamt och med eftertanke.Tommy Körberg och jag har redan sjungit in den och en hyacint har hamnat i fönstret.

 


Det är nästan exakt en månad till jul, ta det med ro och välj ut de goaste delarna =) 

/Johanna


Kommentarer
Postat av: Lit de Parade

Håller med!! Man måste få ro att bara njuta också:-)



M @ Lit de Parade

2010-11-23 @ 22:28:31
URL: http://www.litdeparade.se
Postat av: Lit de Parade

Håller med!! Man måste få ro att bara njuta också:-)



M @ Lit de Parade

2010-11-23 @ 22:29:06
URL: http://www.litdeparade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0