lastpallen som blev en kökshylla

Utanför affären där jag brukar handla kan man hitta en hel del intressant som trälådor, lastpallar. Jag har haft litel ideèr men latheten har gång på gång tagit mig med hem. Så en dag i förra veckan så låg den där, en  liten lastpall som skulle bli perfekt som kökshylla.

          

Sagt och gjort, den åkte med hem.
Sedan gick jag lös på den med sandpapper och ett par lager med en vit panellack.
För att mjuka upp och ge hyllan ett lite mer köksigt utseende limmade jag på spets under hyllplanen.
Med hjälp av decopagelim och ett vackert papper fick brädorna sig lite pynt med.

 

Jag ville se den uppe med en endaste gång, så jag skruvade och pillade utan hänsyn till borrhål och farlig el i väggarna. Det blir lätt så... men tusen spikhål i en vägg är bättre än en som är helt ren och slät tycker jag.
Perfektion är tråkigt.

Så fort dagen ger lite bättre ljus ska jag lägga upp en bild på hur den ser ut när den hänger uppe.
Blir så glad när jag får till det, just så som det var i huvudet =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0