lathet är bra

Jo jag vet, i en tid av prestationer som den enda bekräftelsen på existens är det inget att förutspråka.
Lathet eller viljan att ha det bekvämt har fått oss att komma ganska långt i utvecklingen.  Det är mestadels dåligt eftersom vi sabbat mycket av vår omgivning för att komma dit. Men min poäng är egentligen att lathet också kan vara ett nog så klokt val för miljön. Tänk på de mornar du legat tio minuter extra och skippat duschen. Thadaa... tänk så många liter vatten du sparade. Tänk de gånger inte orkat ta dig till stan för att inhandla något nytt till en fest. Tjohoo du har gjort ett medvetet val att inte överkonsumera.Eller de där kvällarna då du fått ett sjukt sockersug och inte haft något hemma, men slängt ihop en chokladbollssmet. Ja då har du varit resursmedveten och sett över dina tillgångar.

Ta en funderare över din tillvaro, finns det tillfällen du skulle kunna vara lite mer lat?
Motivera sedan för omgivningen om din miljömedvetenhet och sprid ordret. 

(Detta gäller inte beslut som att ta bilen till affären tio min bort, eller att skita i att stänga av stand by:n på tv:n för att du är för trött)

Miljömedveten lathet är det jag förespråkar =)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0