Mormorsrutor

Å mormorsrutor, bara namnet får en att känna sig varm inombords.
Det kanske just är det jag velat komma åt i det sista då det har varit lite motigt på arbetet.
Varje ledig förmiddag har jag suttit i soffan med norsk radio på och virkat och virkat.
Jag har till ock med börjat tänka rutor som tidsmått. Hmm... nu är det en halv ruta kvar till jag börjar jobba.
 En hel ruta till potatisgratängen är klar.  Är helt insnöad!
På bilden är ett projekt som jag hoppas blir en färglad pläd när den är klar.



Om jag skulle tröttna på vägen så finns det ju så mycket annat det kan bli.

Dessa inspirationsbilder hittade jag på expressen
     

Vill du lära dig att virka mormorsrutor kan jag rekomendera den här hemsidan.
Den visar enkelt och pedagogiskt hur man ska gå till väga.
Det tog lite tid för mig att få in finessen, men jag är också lite otålig och hastig.
Ge inte upp efter första rutan =)

/ Johanna

Kommentarer
Postat av: lena jeppsson

så snyggt man blir änna lite avundsjuk på er pyssliga människor



pedagogen Jeppsson

2010-11-30 @ 18:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0