en skatt!

Enda sedan jag lärt mig och steka kött i lergryta på dagcentralen där jag arbetade innan har jag trånat efter en. Och vips hittade jag en sådan bara sådär längst inne i ett skåp hos pappa. Jag adopterade den direkt utan att vederbörande blivit tillfrågad :)

Lergrytan är en enkel men smart uppfinning av våra förfäder. In med lite valfria grönsaker, kött, fågel, fisk eller mittimellan, kryddor och efter en stund har du en underbar och sund smakupplevelse. Det finnurliga är att smakerna med hjälp av lergrytan kommer fram mycket mer. Dessutom bevaras näringsämnena och man behöver inte tillsätta något fett. Vill du pröva lergrytan idag? Du får en dvd på köpet om hur just DU kan använda DIN lergryta för DINA behov... beställ nu på XXXXX
och förändra din matlagning för alltid.

Skämt åsido, jag var bara tvungen att driva lite med min egen förtjusning . Idag ska jag pröva och baka bröd i denna vackra skapelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0