Tankar om att fira det som firas kan

Jag har haft röriga åsikter kring det här med traditioner. Under tonåren var jag tjurig och principfast. Allt var bara köpfest för affärerna och skapade ångest och måsten för medborgarna. Sedan blev jag hux flux vuxen, eller jag försökte leka att jag var det. Då blev jag högtidsnazi.  Julen skulle vara pompös, årsdagar med kärleken romantiska och innerliga, födelsedagar skulle firas och alla hjärtans dag skulle digna av gelehjärtan och rosor.
Det var inte heller så vidare bra, för ingen dag levde ju någonsin upp till den utopi jag skapat i mitt huvud.
Nu är jag ännu lite mer vuxen och börjar hitta ett slags avslappnat mellanting.
Det är viktigt med markeringar här i livet, små milstolpar att se fram emot. Det ger en viss trygghet med något återkommande trevligt. En liten semla på fastlagstisdagen, extra go mat på alla hjärtans dag eller lite champange till fredagen för att man har överlevt en helvetisk vecka. Å födelsedagar, det är bra grejer, en egen dag för att fira att man är i livet. Jag blev uppvaktad med en ljuvligt litet rosenträd i fredags så idag är det min tur ;)
Ha en riktigt fin och hjärtlig dag allesamman, ta vara på era hjärtan!



Kommentarer
Postat av: Thérèse

Sv: Ja verkligen. Tack detsamma!

2011-02-14 @ 14:32:22
URL: http://trocaderobubblor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0