Nytt år, samma Johanna

Jullovet försvann i ett enda hujj. Med mat, familj, flams, trams, vackra vänner, bubblig julmust och ljuvliga drömmar. Jag blev på något vis helt utömd av allt att jag glömde bort pysslet, att skriva och producera.

Mitt nya år är inte precis krispigt, snarare dammigt och febersvettigt.
Men det skiter jag i. Detta året ska bli ett ärligt och bra år. Jag kommer säkert vara ledsen och osäker, arg, irriterad, ful och småtjock, men också vacker, lycklig, pirrig, barnslig, rörd och en massa andra saker. Jag tänker fokusera lite extra på att lyssna. Jag behöver lyssna mer på allt möjligt, på människor, på mig själv, på alla små fina ljud som jag inte hör för att jag inte lyssnar. Det går nog ihop med närvaron i livet. Lyssna och vara närvarande det blir årets ledord.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0