tankar om hjälpande ord

Jag är en romantiker i själ och hjärta, i svagare och stormiga skeden i livet så är lyrik och prosa en trösterik tillgång. Det skrivs som bäst när livet är på sitt yttersta antingen i det svartaste mörka eller det ljusaste vita.
Genomgår man en inre storm av tankar är just en kort känslosprängd dikt lätt att ta till sig innan tankarna stormar vidare.

Bäst är de texter som hittar till en precis i rätt tid. En sådan dikt fick jag av min kära pappa en gång när jag var lite vilsen och osäker. Dikten heter Steget av Kent Andersson. Den sitter på vår anslagstavla och så fort jag går vilse i mig själv läser jag den.




Kommentarer
Postat av: Mari

Tjena sköna böna

Längtar efter dig

Hur gör du för att få korten så där med ram och sånt?

Fin dikt klok tänkvärd!

Puss på dig

2011-01-23 @ 15:36:35
URL: http://maristradgard.bloggspot.com
Postat av: Johanna

Hej jänta mi!

Jag saknar dig med. Hoppas allt går smärtfritt med jobb och det stora steget att lämna Ofelia på dagis.

Jag redigerar mina bilder i ett redigeringsprogram som heter Picasa 3. Det finns gratis att lasta ner från nätet. Lättförståligt och gör susen för lite smådåliga bilder hihi.

Stor kram till dig

2011-01-24 @ 10:38:25
URL: http://pysselkaoset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0