tankar kring idag

Jag kunde inte somna igår. I stort sett hela natten låg jag och tänkte på en tyguggla som jag tänker sy. 
Av alla bekymmer och problem som man går runt och smågnager på så väljer huvudet en tyguggla. Det är inte annat än att jag hyser en viss ömhet över min tankevärd. Efter lite sömnlöshet, en dag med förskolejobb och 17 barn som jag inte kom ihåg namnet på är liksom lusten till den där ugglan inte lika påtaglig. Det bästa idag var att komma hem till tystnaden från snöandet och ett litet fönster som det lös i. Mitt hem, ett hem som jag ingår i, hem till min käraste och vår värme, något som får mig att ge blanka fasen i att det är januari och onändligt långt till våren...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0