Att våga tro på sina egna ord

Att vara på utfärd i de dagar som kallas livet är krångligt. När du når fram till det du längtat efter slås man inte sällan av tomhet. Därefter bryts kanske vissa mönster för att ersättas av nya och så längtar man bort och iväg mot något stort, större än det som redan finns där och omsluter dig. Nu talar jag inte om religion utan självutveckling och drömmar. Jag har hållt på så länge nu. Hittat en ny väg, tröttnat och vänt tillbaka för att ta av på nästa. Det är en inneboende rastlöshet jag har svårt att bli kvitt.  

Det är tur att jag har en flytt att avstöka, en sommar att leka av mig på och en ny lägenhet att anlägga ett hem i. Därefter när jag inrett ett stort, härligt kreativt rum vill jag utveckla mitt skrivande.Jag vet inte hur, men jag vill skriva mer än det dutteliduttandet jag håller på med nuförtin. Det finns miljoner känslor där ute som behöver luftas. Jag vill skriva om svåra saker som att erkänna sina svagheter och återvinna styrka, jag vill avslöja och klottra på allt det perfekta för att det är så mycket mörkt och jobbigt bakom. Jag vill sätta ord på det, föra den lilla människans talan i den stora kalla världen. Man kan kalla det hybris, för ord har det sats på känslor i alla tider men nu är jag nyfiken på att pröva mina. Jag hoppas att jag kan göra något bra av den där rastlösheten istället för att låta den styra mig.

Det blir alltså sommarens stora utmaning att utveckla ordkonsten. Med min kära uppmuntrande skara läsare så känner jag ett spirande mod.

Tack ni varma och givmilda, ni ger mig så mycket!


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

grattis till ny bostad!

och du kan då verkligen sätta ord på många människors funderingar och frågor. och med tanke på just det du skriver så kan jag säga att jag landat nu - i mig själv. tror inte det spelar någon roll var man bor. men längtan till något annat är nog på både gott och ont skulle jag tro.

hur som haver - jag önskar dig all lycka och framtidstro som finns.

kram från dalsland/bara en mil ifrån norge...

2011-06-16 @ 20:00:32
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: lena jeppsson

we will always be there wherever you are

2011-06-16 @ 20:16:48
Postat av: Mari

Det tycker jag låter förträffligt

kram

2011-06-16 @ 22:47:17
URL: http://maristradgard.bloggspot.com
Postat av: Falle

Du är så otroligt duktig med orden. Du skriver så bildligt och så fruktansvärt träffsäkert. Alltid en hög igenkänningsfaktor så humorn får sitt.

Stora Kramar

2011-06-17 @ 11:39:27
Postat av: Moa

Lite så känner jag med, fast med journalistiken :)



2011-06-17 @ 12:03:08
Postat av: jeanette sandelin

saknar dig...

2011-07-15 @ 06:39:38
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: lena jeppsson

hallå när skall du börja blogga igen. Saknar dina ord

2011-09-01 @ 15:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0