Röd, blå vita dagar

Nationaldagsfirandet i Oslo smygstartade idag då hela gårdsplanen vid jobbet fylldes av skolbarn med norska flaggor och finkläder.  Vi körde ut alla gammla, de sjöngs stolta sånger om Norge och tanterna vifftade och hoade högre än ungarna. Sen när det blev dags för glass blev det kalabalik, vem ska ha först? Barnen såklart.., men det var det delade meningar om i seniorgruppen. Efter en timmes tid med avtorkning av glassglaserade händer körde vi in alla igen och allt blev som vanligt.

Imorgon är det på riktigt, då ska jag låtsas vara norsk. Ta min alldeles egna norrman under armen och trycka i mig så mycket korv och glass att jag inte kan få ur mig ett endaste: God syttende mai!


Kommentarer
Postat av: lena jeppsson

hej goding så bra att orden rullar på igen. Känner igen det där med att ibland blir det bara tvärstopp, då får man sätta sig ner och vänta och så går det över en vacker dag.

Gratulerar med 17majdagen du halvnorska kvinna

2011-05-16 @ 17:17:47
Postat av: lena jeppsson

hej goding så bra att orden rullar på igen. Känner igen det där med att ibland blir det bara tvärstopp, då får man sätta sig ner och vänta och så går det över en vacker dag.

Gratulerar med 17majdagen du halvnorska kvinna

2011-05-16 @ 17:18:37
Postat av: Emma

Vilken härlig vardagskomik...

Jag vill också fira syttende mai i Norge, å äta glass och korv. Ha en härlig dag vännen min!

2011-05-16 @ 20:12:11
Postat av: Åshild - prydeligbloggen

Fnis! Ja, sånn er det med 17. mai, det gjelder å karre til seg is før de andre! :) God 17. mai!

2011-05-16 @ 22:29:41
URL: http://www.prydelig.blogspot.com
Postat av: jeanette sandelin

jäsingen vilken pingla! vilken bild - verkligen perfekt! vad snygg du är ♥

go å gla 17:e maj på dig. jag har varit i halden en gång på just denna dag och vad kan jag säga om det...

herre min jeh :)

2011-05-17 @ 08:22:05
URL: http://jeanettes.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0