Allt är frid och fröjd

Exet och jag har gått på promenad rakt in i efterkrigstiden. Ni vet, när allt är genomarbetat hundra gånger och känslorna är i balans så att kan man mötast igen och rent av vara vänner. Det är storartat att sådana tider kan komma. Att det överhuvudtaget går att få till efter allt blödande.

Imorse satt jag och Espen en lång stund och drack kaffet i långsamma lyckliga klunkar och kände på de lätta i livet. Det är helg, vi ska packa för att snart tillbringa resten av vår evighet i VÅR kvarnstuga.

Alldeles nyss klickade jag hem en hemlighet och lyssnade på nyfunnen vacker musik på dödlig hög volym. Det är höst och om några minuter ska vi hem och äta pappas nybakta äppelkaka.

Allt är frid och fröjd och ibland som idag har jag vett att njuta av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0