En söndag i mitt perfekta hem

Det är söndag, och som vanligt kokar jag mig en liten linssoppa till mig och min kärleksfulle sambo.
Vi njuter den med färsk körvel och känner oss fullkomliga när allt det närproducerade och ekologiska förnyar våra celler. Våra blickar möts i djupt själsligt samförstånd.




Därefter skördar jag elegant från mina chiliplantor och hänger de enkelt och lätt i fönstret till tork. Här ska det lagas egen chilipeppar! Pyntar såklart med små rosetter för att förena nytta med inredning.



Jag öppnar min välsorterade garderob och väljer omsorgsfullt mina kläder som idag går i det lantliga skärgårdsmysets tecken



Jag ögnar igenom utbudet av handarbete och pyssel i min loppisfyndade bokhylla som fullkomligt bågnar av
kreativa möjligheter



Jag slår mig ner vid mitt arbetsbord...


men blir plötsligt skör och kvinnligt bräcklig. Det ligger en hög med oupklarad geggamojja som ett lager över min vackra mindfullness söndag.

Jag lägger ner mina ambitioner, redigerar några bilder så de se gula och gamla ut, lägger mig
i soffan och postar ett inlägg.

Kram på er

från en rosenskimmrande mirakelhusmorsfeminist

amen


Kommentarer
Postat av: .y

Amen!



(Jag önskar mig hemmagjorda chilis i onsdagspresent. Det går bra utan rosett.)

2011-09-18 @ 21:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0